Stay Connected

Mój osobisty BLOG

TO JA

Szalona Becia, nudzie mówię stanowcze STOP. Kocham wszystko co mnie otacza. Żyję chwilą i nie użalam się nad sobą. Nie spoglądam za siebie, staram się zarażać innych swoją dobrą energią.

Zostańmy w kontakcie

Finanse

Kurs IOD Poznań


Dom i ogród


Przyroda i zoologia


Dlaczego nie warto spieszyć się na początku odchudzania?

Dlaczego nie warto spieszyć się na początku odchudzania?

  • Listopad 06, 2019
  • by

Zdrowe odchudzanie jest procesem wieloetapowym i rozłożonym w czasie. Zbilansowany jadłospis w połączeniu z aktywnością fizyczną może zdziałać cuda. Wymaga to jednak odrobiny cierpliwości.

Jak przygotować organizm do diety?

Przed przejściem na dietę, warto zadbać o stosowne przygotowanie organizmu. W pierwszej kolejności należy go oczyścić. Jak to zrobić? W tym celu, przez pierwsze 2 tygodnie, co 3 — 4 dni przez 1 dzień spożywać możesz wyłącznie domowej roboty soki owocowo — warzywne. To sprawdzony sposób na obkurczenie żołądka i pozbycie się nadmiaru wody w organizmie. Po upływie około 10 — 12 dni, bilans wodny ulegnie wyrównaniu, a tkanka tłuszczowa — zmniejszeniu. W kolejnym tygodniu diety nie zaobserwowałaś utraty wagi? Nie ma w tym nic złego! Nie znaczy to bowiem że nie chudniesz. Zamiast tego, zmienia się skład Twojego ciała. Znajduje się w nim mniej tłuszczu, a więcej wody.

Cierpliwość to podstawa

Jak już zostało wspomniane, dieta jest procesem długotrwałym. Nie chodzi tutaj o to, by zrzucić możliwie jak najwięcej kilogramów w krótkim czasie. Zamiast tego, skupić należy się na trwałym odchudzeniu. Najzdrowsza jest utrata od 0,5 do 1 kilograma tygodniowo. Osoby chcące schudnąć 10 kilogramów, odchudzać powinny się zatem przez około 3 miesiące. Tyle samo trwać musi wychodzenie z diety, które odgrywa równie ważną rolę, co sama walka z nadprogramowymi kilogramami.

Zbilansowana dieta — czyli jaka?

Idealna dieta odchudzająca to taka, która składa się ze zróżnicowanych produktów w odpowiednich proporcjach. Znaleźć powinny się w niej zarówno owoce i warzywa, jak i mięso — tak białe, jak i czerwone. Zdrowa dieta nie może być pozbawiona węglowodanów i tłuszczu, lecz najważniejszą rolę odgrywa w niej białko. Dostarczając go w odpowiednich ilościach, organizm nie będzie czerpał energii ze spalania komórek mięśni. Ile białka zawierać powinien zdrowy jadłospis odchudzający? Przyjmuje się, że jest to około 1 gram na 1 kilogram masy ciała. Białko stanowić powinno tu 15% całkowitej dziennej kaloryczności, tłuszcz — 30%, a węglowodany — 55%. Do ostatniej kategorii zaliczają się między innymi: pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż i makaron oraz kasze.

Odchudzanie = ograniczenie kalorii

Odchudzanie opiera się o ograniczenie wartości kalorycznej posiłków w taki sposób, by spalać ich więcej niż się zjada. W jaki sposób ustalić idealną dla siebie ilość kalorii? W tym celu najlepiej skontaktować się z dietetykiem. Jest to bowiem kwestia niezwykle indywidualna. Dietę dopasować należy do szeregu czynników, takich jak wiek, płeć, stan zdrowia, wykonywany zawód czy aktywność fizyczna.

Powiązane posty

Odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×