Stay Connected

Mój osobisty BLOG

TO JA

Szalona Becia, nudzie mówię stanowcze STOP. Kocham wszystko co mnie otacza. Żyję chwilą i nie użalam się nad sobą. Nie spoglądam za siebie, staram się zarażać innych swoją dobrą energią.

Zostańmy w kontakcie

Finanse

Kurs IOD Poznań


Dom i ogród


Przyroda i zoologia


Sposoby na zmęczenie i znużenie

Sposoby na zmęczenie i znużenie

  • Październik 31, 2019
  • by

Objawy przemęczenia takie jak senność, brak energii, motywacji do działania i problemy z koncentracją mogą poważnie zaburzyć nasz rytm życia i przeszkodzić w realizacji założonych celów. Przewlekłe zmęczenie i znużenie odbija się zarówno na sprawach zawodowych, jak i prywatnych oraz znacząco wpływa na spadek jakości życia. Jakie są przyczyny ciągłego zmęczenia i jak sobie z nim radzić?

Przyczyny przewlekłego wyczerpania i senności
Wymienione objawy nasilają się jesienią, gdy dni stają się coraz krótsze i męczą nas wahania temperatury. Również brak słońca może odbierać nam energię i po części wynika to z niedoboru witaminy D latem syntetyzowanej w skórze pod wpływem promieniowania słonecznego. Chroniczne zmęczenie i znużenie może świadczyć też o brak wielu innych ważnych dla organizmu witamin i minerałów. Kolejna przyczyna to stres związany z pracą, problemy z zasypianiem lub spadek odporności organizmu. Ponadto przewlekłe zmęczenie utrzymujące się kilka tygodni może świadczyć o różnych chorobach takich jak: anemia, depresja, choroby układu krążenia, niedoczynność tarczycy, nowotwory, alergia, infekcje.

Sposoby na ciągłe zmęczenie i apatięKażdemu zdarza się mieć gorszy dzień czy tydzień. Ważne aby przeanalizować ostatni okres i znaleźć przyczynę wtedy wdrożone zmiany będą miały lepsze efekty. Istnieje też kilka uniwersalnych metod na poprawę samopoczucia i dodanie sobie energii.

  1. Zadbanie o regularny sen
    Odpowiednio długi i spokojny sen ma regenerujący wpływ na organizm człowieka. Ważne aby przed snem się wyciszyć i tu pomocna może być herbatka ziołowa na problemy z zasypianiem np. z melisą, warto wywietrzyć sypialnię i ustawić temperaturę tak aby nie przekraczała 21 st. Celsjusza. Lepiej zrezygnować z korzystania z telefonu, tabletu i komputera na kilkadziesiąt minut przed snem gdyż światło wyświetlacza może działać pobudzająco.
  2. Znalezienie czasu na odpoczynek i relaks
    Rozluźniający masaż, aromaterapia, słuchanie muzyki, spacer z psem po lesie, ciepła kąpiel to przykładowe zachowania poprawiające nastrój i odprężające. Każda osoba może mieć swój sposób na zrelaksowanie się ważne aby po ciężkim dniu znaleźć czas na chwilę wytchnienia dla ciała i umysłu.
  3. Znalezienie czasu na aktywność fizyczną
    Umiarkowana ale regularna aktywność fizyczna to świetny sposób na dotlenienie organizmu. Najlepiej żeby nie był to wyczerpujący trening siłowy czy bieg na wytrzymałość. Wystarczy wyjście na basen, na rower, udział w zajęciach fitness typu zumba czy joga.
  4. Dbanie o zbilansowaną i zdrową dietę
    Źródłem energii w diecie są węglowodany. Zjedzenie owoców bogatych w węglowodany proste szybko dostarcza potrzebnej do odżywienia komórek glukozy ale też jej poziom szybko spada. Dlatego w diecie powinno się umieścić zarówno węglowodany proste z owoców i warzyw, jak i cukry złożone, które znajdują się m.in. w razowym makaronie, kaszach i ryżu. Poza tym w diecie powinny znaleźć się dobre tłuszcze z ryb, orzechów i roślin oleistych oraz białko zwierzęce lub roślinne. Pamiętajmy, że zmęczenie dotyczy zarówno osób z niedowagą jak i nadwagą dlatego ilość posiłków i ich jakość ma kluczowe znaczenie dla naszego samopoczucia. Również odwodnienie powoduje znużenie i spadek koncentracji więc picie minimum 1,5 litra wody niegazowanej również może pomóc w walce ze zmęczeniem.
  5. Suplementacja diety (https://www.aptekaolmed.pl/pol_m_Bez-recepty_uklad-nerwowy_zmeczenie-znuzenie-2284.html)
    Suplementy diety na zmęczenie i znużenie zawierają witaminy (witamina B12 i inne witaminy z grupy B, witamina D, K i C), minerały (magnez, chrom), wyciągi roślinne (yerba mate, guarana, ashwagandha, żeń-szeń, acerola) i inne substancje mające pozytywny wpływ na układ nerwowy (kwasy omega, fosfolipidy). W aptece znajdziemy preparaty dodające energii jednoskładnikowe lub wieloskładnikowe.
  6. Unikanie stresu
    Regularne doświadczanie stresu może odbić się na zdrowiu i kondycji organizmu. Dlatego lepiej unikać konfliktów, zostawiania nieskończonych zadań na ostatnią chwilę oraz korzystanie z technik walki ze stresem.
  7. Unikanie używek
    Większość pełnoletnich osób doświadczyło kiedyś kaca. Czasem po wypiciu zbyt dużej ilości alkoholu organizm potrzebuje 2-3 dni aby wrócić do normalnego funkcjonowania. Lepiej więc korzystać z używek z umiarem i tylko okazyjnie.
  8. Rekonwalescencja po chorobie
    Jeżeli zmęczenie jest następstwem choroby infekcyjnej warto skorzystać ze zwolnienia lekarskiego lub weekendu aby odpocząć i wzmocnić organizm dietą, suplementami na odporność i snem.

Odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×